close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיתוג עסקי מחדש - מתי העסק שלכם חייב את זה?

מערכת שורשיב חשוון, תשפב18/10/2021

מיתוג מחדש של עסק ותיק הוא עניין רציני. עבור הלקוחות הוותיקים מדובר על החלפת זהות של ממש. עבור בעל העסק זהו שינוי ערכי ותדמיתי מאוד גדול. אז מתי עושים כזה שינוי מהותי בעסק ומהן הסיבות שבגללן בעלי עסקים עושים מיתוג עסקי מחדש?

תגיות:
מיתוג עסקי מחדש בגלל ערכי מותג מיושנים
העסק שלכם הוא ישות חיה שמשתנה כל הזמן. לכן, לעיתים קרובות, בעלי עסקים ותיקים מגלים כי הערכים עליהם התבסס העסק בתחילת הדרך כבר אינם רלוונטיים עבורם.
כאשר מתחולל שינוי כה מהותי בפעילות העסקית של הארגון, זה הזמן לבדוק אם מיתוג עסקי מחדש הוא התהליך שיכול להחזיר את העסק לעניינים ולהתוות דרך מדויקת יותר, בעזרת הטמעה של ערכים חדשים.

מיתוג מחדש לצורך ניקוי מוניטין
חברות שונות נקלעו למצבים לא נעימים ברמה העסקית,
המשפטית ואפילו הפלילית, מול הלקוחות שלהם או פשוט באופן ציבורי מספיק, כדי לפגוע בעסקים שלהם בצורה אנושה.
זהו מקרה קלאסי שבו כדאי לעשות לעסק מיתוג מחדש, כדי לפתוח דף חדש מול הלקוחות, להיחשף לקהלי יעד חדשים ולקבל הזדמנות שנייה.

שינוי פעילות עסקית
עסק, או חברה, שמזוהה באופן מוחלט עם מוצר, או שירות מסוים, צריכה לפעמים לעשות מאמצים יוצאי דופן, כדי להכניס שוק מוצר, או שירות חדש, שלא היה מזוהה איתה בעבר. מיתוג מחדש הוא בדרך כלל הפתרון האפקטיבי ביותר במצבים אלה.

סביבה עסקית משתנה
לעיתים השינוי לא מגיע מהפעילות העסקית של הארגון, אלא דווקא מקהל היעד. מיתוג הוא השפה המשותפת בין הארגון לבין קהל היעד שלו ולכן, כאשר קהל היעד מזדקן וכבר אינו צורך את השירותים והמוצרים של אותו ארגון, לעיתים דרוש מיתוג מחדש, שיעזור לארגון להגיע לקהל היעד הרלוונטי עבורה, כאשר זהו קהל יעד שמדבר בשפה חדשה.

החלפת שם לארגון
עסק, או חברה, שרוצים להחליף שם, לרוב יצטרכו גם לבצע תהליך של מיתוג מחדש, כדי לבצע את ההחלפה באופן אופטימלי, תוך גרימת נזק מינימלי ככל הניתן לקשר עם לקוחות ותיקים ולמוניטין של הארגון.

לסיכום
מיתוג עסקי מחדש הוא כלי חיוני עבור עסקים, חברות וארגונים, שרוצים להתחיל מחדש מסיבות שונות. מיתוג מחדש מאפשר לפתוח דף חדש עם הלקוחות, להחליף זהות, להתחיל לדבר בשפה חדשה ובעצם - לעשות כל מה שצריך כדי לאשר לעסק שלכם להיות נגיש ואטרקטיבי עבור הלקוחות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה